Rabu, 12 Julai 2023

Jenis-Jenis Akaun Public Gold

Business Center

Disini saya kongsikan jenis-jenis akaun Public Gold yang ada bergantung kepada aktiviti terkini pelanggan dalam urusan jual beli dengan Public Gold.
 
Kenapa penting untuk mengetahui akan pekara ini terutama bagi Dealer Public Gold yang aktif? Supaya kita dapat mengambil tindakan selanjutnya berdasarkan status terkini akaun pelanggan yang berdaftar dengan kita. Supaya dapat memberi perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan kita
 
Entri Berkaitan:
4 Fasa Dalam Membina Bisnes Public Gold

1. Akaun Sementara (Temporary Account)

Temporary Account

Penjelasan Ringkas:
Pelanggan telah membuat pendaftaran tetapi masib belum membuat pembelian lagi. Tiada PG Kod diterima selagi tidak membuat pembelian buat kali pertama.


2. Akaun Dibekukan (Freeze Account)

Freeze Account
Penjelasan Ringkas:
Pelanggan telah membuat pendaftaran tetapi masib belum membuat pembelian lagi dalam tempoh masa tertentu. Tiada PG Kod diterima selagi tidak membuat pembelian buat kali pertama. PG Kod diterima sekiranya pembayaran GAP gagal dilakukan (atas masalah sistem) Akaun Sementara akan bertukar ke Akaun Dibekukan. Akaun Dibekukan akan bertukar ke Akaun Aktif sekiranya pembelian kali pertama berjaya dilakukan.
 
Pelanggan ada pilihan untuk tukar introducer sekiranya perlu. Sekiranya memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan.


3. Akaun Aktif

Active Account
Penjelasan Ringkas:
Pelanggan telah membuat pendaftaran dan sudah membuat pembelian untuk kali pertama. PG Kod akan diterima selepas membayaran pertama berjaya dilakukan.


4. Akaun Tidak Aktif (Inactive Account)

Inactive Account

Penjelasan Ringkas:
Pelanggan tidak membuat sebarang aktiviti jual beli dengan Public Gold dalam tempoh satu bulan dari tarikh terakhir pembelian. Akaun Tidak Aktif akan bertukar ke Akaun Aktif setelah pembelian dilakukan.


5. Akaun Bebas (Free Account)

Free Account

Penjelasan Ringkas:
Pelanggan tidak membuat sebarang aktiviti jual beli dengan Public Gold dalam tempoh setahun (12 bulan) dari tarikh terakhir pembelian. Akaun Bebas akan bertukar ke Akaun Aktif setelah pembelian dilakukan.
 
Pelanggan ada pilihan untuk tukar introducer sekiranya perlu. Sekiranya memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan.
 
 
Menjadi satu tanggungjawab dalam memberi perkhidmatan terbaik kepada pelanggan yang mempercayai kita. Bagi memastikan bisnes kita berkembang ke peringkat tinggi.
 
Entri Berkaitan:
Anugerah Public Gold

Tiada ulasan:

Catat Ulasan