Khamis, 15 Februari 2018

Kelebihan Mendaftar Sebagai Penjual Di PG Mall

Kemaskini pada 02/05/2020
Kelebihan Mendaftar Sebagai Penjual Di PG Mall
Sumber: http://www.emaskini.com/

      1. 100 Ribu Pelanggan Sedia Ada Di PG Mall

Di PG Mall, anda tidak perlu risau tentang pelanggan kerana terdapat lebih dari 100 ribu pelanggan sedia ada yang menanti produk anda yang terdiri dikalangan pelanggan Public Gold, pelanggan PG Mall dan peniaga PG Mall itu sendiri.

      2. Transaksi Pembayaran Yang Pelbagai

PG Mall menawarkan pembayaran kepada pembeli dan peniaga melalui dua kaedah pembayaran iaitu menggunakan emas Gold Cash (GC) dan tunai (perbankan atas talian/ kad kredit).

Bagi peniaga yang memilih menerima pembayaran melalui GC, anda boleh menukar kembali GC dalam bentuk emas dan disimpan ke dalam akaun GAP.

Carta Aliran Pembayaran Menggunakan Emas
    

      3. Potensi Pasaran Antarabangsa

PG Mall mempunyai potensi pasaran diluar negara yang merangkumi Brunei, Singapura dan Indonesia. Dengan menggunakan platform PG Mall, peniaga dapat memasarkan produk ke luar negara.

      4. 24 Jam Sehari 7 Hari Seminggu

Pembelian boleh dilakukan pada bila-bila masa tanpa had waktu. Ini memberi peluang kepada peniaga mendapatkan jualan tanpa mengira waktu.

      5. Pengiklanan Percuma

Semua urusan pengiklanan dilakukan sepenuhnya oleh PG Mall. Tiada caj tambahan yang dikenakan oleh peniaga untuk sebarang aktiviti pengiklanan di PG Mall. Peniaga hanya perlu menguruskan penghantaran barang mengikut pesanan yang diterima.

      6. Pendaftaran Percuma

Setiap pendaftaran produk oleh peniaga di PG Mall adalah percuma. Yuran hanya dikenakan selepas produk berjaya dijual. Tiada caj yang tersembunyi yang dikenakan oleh peniaga yang mendaftar menggunakan platform PG Mall.

      7. Sistem IT Mesra Pengguna

Platform PG Mall direka khas untuk memudahkan pembeli dan peniaga berurusniaga secara atas talian. Ia mudah, selamat dan senang digunakan.

      8. Jaminan Pembayaran

PG Mall memberi jaminan pembayaran kepada peniaga apabila urusan jual beli selesai. Pembayaran hanya akan dilepaskan kepada penjual apabila pembeli mengesahkan telah menerima barang yang ditempah. Pembayaran akan dilakukan kepada pembeli pada setiap hari jumaat setiap minggu.

Carta Aliran Urusan Jual Beli Di PG Mall

 
      9.  Kebebasan Dalam Penetapkan Harga

Di PG Mall, penjual bebas menentukan harga produk termasuk memberi diskaun kepada pembeli pada bila-bila masa yang dikehendaki.

      10. Kemudahan Khidmat Logistik

Public Gold telah melantik Pos Malaysia sebagai penyedia khidmat logistik eksklusif untuk peniaga PG Mall. Pos Laju akan datang ke lokasi anda untuk mengambil dan poskan barang jualan anda dengan harga yang berpatutan.

Walaupun begitu, peniaga diberi kebebasan untuk menggunakan kemudahan selain Pos Malaysia bagi urusan penghantaran barang kepada pembeli.

      11. Yuran Transaksi Yang Berpatutan

Disini disenaraikan yuran transaksi yang dikenakan di PG Mall mengikut jenis barangan. (Peratusan dikira berdasarkan harga barang yang ditetapkan)

(A) Fashion: 5%
(B)  Electronics: 0.5% - 8%
(C)  Home & Living: 5%
(D) Sports & Leisure: 5%
(E)  Health & Beauty: 5%
(F)   Kids & Baby: 5%
(G) Groceries: 5%
(H) Services & Seminar: 5%
(I)    Books & Vouchers: 5%
(J)    Travels & Accommodation: 5% - 20%

*Tertakluk kepada perubahan semasa
Info Grafik Tentang Kelebihan Memasarkan Produk Menggunakan Platform PG Mall

Berminat memasarkan produk menggunakan platform PG Mall? Hubungi maklumat di bawah:
 
Pusat Panggilan PG Mall
 
Nombor Telefon (WhatsApp):
011-1069 7916
011-1067 0916
 
Emel:
enquiry@pgmall.my


Yang menulis,
 
 
Mohd Faiz bin Abdul Manan
Dealer Public Gold

Tiada ulasan:

Catat Ulasan